Publicat în Educatie si Cultura Generala

Învață să câștigi timp! Simplify your time!

Psihologie Practica, Editura Trei, Autor Lothar Seiwert.

1.🤔 Întrebati-vă: ce îmi face placere și pentru ce mi-as dori mai mult timp. Faceți o listă📃 ( timp pentru mine, pt familia mea, pt perfecționarea mea profesională etc )

2. 😭Vaicarelile nu ajută „Îmi pare rău, nu am timp!” Timpul nu s-a scurtat, la fel ca strămoșii noștri, avem si noi la dispoziție, in fiecare zi, tot 24 de ore. Pentru că ne ocupăm timpul cu ce nu trebuie. Acum fă o listă cu lucrurile pe care NU TREBUIE și NU VREI să le mai faci ( ex. Să stau pe facebook, să îi ajut pe ceilalți în loc să îmi fac eu treaba, sa ies cu oameni de la care nu am ce învăța etc)

💆👀Sfat : formula pentru un ritm de viață mai domol este 0415. 0 agitație, fiți cu ochii în 4 și nu uitați sa faceți 15 minute pauză. Notați-vă această formulă în agendă sau lipiți-vă un bilet pe birou.

– 📝Pentru o planificare realistă a timpului aveți nevoie de date corecte. Aflați cât timp vă trebuie pentru anumite activități și întocmiți o listă: ex. aranjat acte in dosar 30 min, făcut ordine 20 min, răspuns la mailuri 90 min.

🗝Cheia succesului : să nu te pierzi în amănunte, ci să te concentrezi pe lucrurile cu adevărat importante. Sfaturi cum sa stabiliți ce e bine să faceți și ce nu : a. 🙋Când îți planifici timpul trebuie să ții cont în primul rând de tine.
b.🕴 Însemnările din planul tău trebuie să reflecte dorințele si țelurile tale.
🙏În Budism, disciplina înseamnă „Concentrare asupra esențialului”, așadar planificați-vă timpul in mod disciplinat. Rămâneți pe calea spre succes cu concentrare maximă.

🔌Trăind în era informației suntem mereu conectați cu internetul, iar acest fapt nu este neapărat unul benefic. Strategii pentru deconectare:
☕1. În primele 30 de min ale zilei nu deschideți internetul/ telefonul. Savurați-vă micul dejun și cafeaua.
📴2. Mai demult, numai servitorii erau 24 din 24 la dispoziția stăpânilor, mulți dintre noi n aflăm tot timpul în stand-by prin intermediul tehnologiei

🙉Multitasking: nu credeți că multitaskingul vă solicită? Faceți un test și faceți totul pe rând, veți fi uimiți cât de ușor veți avansa și termina o treabă. !. Alegeți prioritățile zilnice și selectați 2-3 sarcini foarte importante și acordați-le importantă absolută.

😱Întreruperile. Nu vă lăsați întrerupt de multe ori, închide ușa🚪, spune tuturor că nu vrei să fii deranjat. Notați-vă întreruperile și pauzele stabilite.
⌛Pauzele. Fiecare om are resurse limitate de energie. Este important să facem pauze periodic pt a ne încărca bateriile. Pauza nu e doar o întrerupere temporară, ci ocuparea conștientă cu altceva. Să stăm de vorbă cu colegii, să stăm pe net- asta nu e nici muncă, nici pauză. Daca suntem concentrati nu ne putem relaxa. Sa ne deconectam, sa tragem aer în piept, să ne înconjuram de liniște. Avem nevoie de o pauză dupa 90-120 de min, la inceput randamentul crește, după ajunge la valoarea minimă. 🔥Corpul ne semnalează: – probleme de concentrare, stare de neliniște – gândurile deviază, gândim cu ochii deschiși – cascam – simțim dorința de a ne întinde – ne e poftă de o gustare – vrem sa ne ridicăm în picioare – ne dor capul si ceafa – avem mușchii încordati – ochii sunt roșii sau ne ard. Dacă ignorăm semnalele de pauză ăl corpului nostru, ajungem într-o stare de stres maxim.💥
Regulă: mai multe pauze scurte sunt mai eficiente decât un singur repaus mai lung. Ce să faceți într-o pauză: 🍌mâncati un fruct🍏, întindeti-va, deschideti geamul priviți afară, faceți câțiva pași, beți un pahar cu apă, 🍶eliberați-vă mintea. (Părăsiți biroul/locul de muncă în timpul pauzelor)
⚡! Va dura ceva până veți afla care este ritmul pauzelor personale. După ce aflati vă puteți organiza pauzele.

💆Lenevitul: Albert Einstein știa că „în odihnă se află puterea” – dormea zilnic 12 ore. În fiecare dintre noi trăiește un leneș pt ca cine nu face nimic face, de fapt, foarte multe. Meditează, visează cu ochii deschiși, se odihnește, citește. De câte ori leneveati și dintr-o dată v-a venit o idee?🤔

Fiecare dintre noi avem un timp de personalitate în legătură cu timpul. Realizați din care faceți parte:
🏃1. Tipul turbo – o minte brici, nu stă mult pe gânduri, plin de zel, multitalent, jongleaza flexibil cu timpul, bine informat, un jucator activ în orice activitate.
🎨2. Inventiv – gânditor, partener de discuție empatic, un optimist creativ, ordonat în mod convențional

🕴3. Managerul – tace și face, optimizează timpul, țintește cu ambiție, un pachet de energie, știe sa spună „nu”.

🕵4. Pedant. Le face bine pe toate, un specialist inteligent, un organizator prevăzător, manager chipzuit al riscurilor, analist lucid, planifica timpul conștiincios, atent la detalii. – geniu în planificare și organizare, are mereu un plan de rezervă.

📝Concluzia: agendele și listele ‘ de făcut ‘ sunt cele mai bune mijloace pt a nu fi stresați de timp. Îndreptati-vă privirea către viitor, nu faceți planuri numai de azi pe mâine.
📆Eliberare: ce ați spune dacă începând de azi veți tăia în fiecare zi de pe listă lucrurile cele mai putin importante? Și de fiecare dată când preluați o sarcină nouă renunțați la o îndatorire mai veche.

🔚Citat : „Un om de succes face ceva în timp ce așteaptă să vină succesul”

IMG_20170712_153324

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s